Postzegels Nederland 2008: Tien voor Nederland over een groen leven
Postzegels over het milieu
Postzegels die het milieu als thema hebben zijn doorgaans simpel. De boodschap staat voorop en de ontwerper kiest voor een vorm die deze mededeling op een eenvoudige en dus gemakkelijk te begrijpen wijze uitbeeldt. Ook de postzegels van de Nederlandse postdienst uit 2008 blinken hierin uit: simpel en saai.Zelfklevende postzegels
In januari 2008 verscheen een nieuw velletje met tien verschillende zelfklevende postzegels in Nederland. Vorig jaar stonden Nederlandse producten, zoals de klapschaats en een dampende rookworst op de postzegels. Dit jaar staan de tien postzegels in het teken van groene energie en andere onderwerpen die goed zijn voor het milieu. De postzegels vragen aandacht voor roetfilters voor vrachtauto's, groene energie uit het stopcontact, zonenergie en andere onderwerpen op het gebied van het milieu.Al Gore
In 2007 stal Al Gore tijdens de Oscaruitreiking de show met zijn film Inconvenient Truth, over de opwarming van de aarde. Inconvenient Truth (Ongelegen Waarheid) werd bij deze gelegenheid uitgeroepen tot beste lange documentaire. In juli vroeg het muziekfeest Live Earth aandacht voor de bewustwording van de klimaatontwikkeling. De initiatiefnemer van Live Earth was de maker van Inconvenient Truth, Al Gore. De Amerikaanse oud-vicepresident is al enkele jaren actief als milieuactivist. Hij plaatste met zijn film en andere activiteiten de opwarming van de aarde op de internationale agenda. Om deze bewustwording over de klimaatcrisis te bevorderen besloot hij een wereldwijd estafetteconcert te organiseren. De opbrengsten van de Live Earth-concerten in juli 2007 gingen naar een stichting die het geld zal besteden aan een driejarige campagne gericht op de rol die burgers zelf kunnen spelen bij de opwarming van de aarde.Denk groen, doe groen
De oproep van Al Gore heeft tot resultaten geleid. Het milieuvraagstuk kwam hoger op de politieke agenda en ook bedrijven zijn zich nu meer bewust van de ernstige situatie. Het Nederlandse postbedrijf TNT Post besloot mede door deze aandacht om het basisassortiment van 2008 in het teken te laten staan van een groenere wereld. Het motto van de nu uitgebrachte tien postzegels is 'Denk groen, doe groen'. Deze boodschap zal snel door Nederland gaan, want de zelfklevende postzegels van 44 cent uit deze Nederlandse velletjes waren in de vorige jaren erg populair.Verzameltips
Bekijk ook andere interessante postzegels van Nederland.Vindt u onze artikelen interessant?
Leest u graag over postzegels?Mis niets: Meld u NU aan en ontvang Gratis onze Filahome Nieuwsbrief Postzegels en Filatelie
Postzegels kopen en verkopen: tips waarmee u geld verdient
is geschikt voor elke postzegelverzamelaar; of u nu net bent begonnen of al jaren verzamelt, met de tips in deze uitgave kunt u goedkoper of meer verzamelen.Postzegels kopen en verkopen
Postzegels verzamelen
Postzegels VerzamelenPostzegeluitgaven 2008
Postzegels Nederland 2008
Postzegels Nederland
Leestip
Neem een gratis abonnement op de Filahome nieuwsbrief over postzegels. Een nieuwsbrief met filatelistische tips die elke verzamelaar wil lezen.
Al twintig jaar een begrip in Nederland bij verzamelaars van postzegels
Mis niets ...
Neem nu een abonnement op onze
Nieuwsbrief over Postzegels en Filatelie
Mis niets ...
Neem nu een abonnement op onze
Nieuwsbrief over Postzegels en Filatelie
Verzamelwoede 4
Sinds de verschijning van de vorige bundel in de serie verzamelwoede in 2015 heeft Ruud van Capelleveen honderden artikelen over postzegels, het verzamelen van postzegels en de postzegelhandel geschreven. De beste honderd artikelen uit deze jaren werden opgenomen in zijn nieuwe bundel met 'verzamelwoedes'. Voor 'Verzamelwoede 4' selecteerde Ruud van Capelleveen ook een aantal artikelen over de postzegelhandel die niet eerder werden gepubliceerd. Deze artikelen kunnen beschouwd worden als een aanvulling van zijn succesvolle uitgave 'Postzegels kopen en verkopen'.Bekijk: Verzamelwoede 4
Verzamelwoede 2
In deze bundel staat veel praktische informatie voor de postzegelverzamelaar. Een aantal van deze artikelen zijn voortgekomen uit de vele vragen die de auteur ontving. Na het lezen van deze bundel zal elke verzamelaar van postzegels geïnspireerd raken en verrijkt met nieuwe inzichten nog meer genieten van deze prachtige hobby.Bekijk: Verzamelwoede 2
Verzamelwoede 3
Verzamelwoede 3 bevat honderd columns over postzegels en het verzamelen van filatelistische stukken. Deze columns bestrijken een breed spectrum van de filatelie: naast een groot aantal achtergrondverhalen over basisbegrippen voor postzegelverzamelaars bevat Verzamelwoede 3 ook een aantal stukken waarin Ruud van Capelleveen zijn licht laat schijnen over postzegels, eerstedagenveloppen en allerlei andere onderwerpen die interessant zijn voor de waarachtig geïnteresseerde postzegelverzamelaar.Bekijk: Verzamelwoede 3