Sociale media
De opmars van de sociale media is ook binnen de postzegelhandel niet meer te stuiten. Met de sociale media, zoals Twitter, Facebook en Hyves onderhoudt de moderne mens het contact met vrienden en familie. Het gebruik van sociale media behoort inmiddels bij de jongeren al tot de dagelijkse routine. Het delen van informatie met belangstellenden ging nog nooit zo snel en gemakkelijk. In deze aflevering bekijken we hoe u Twitter kunt gebruiken om postzegels te kopen of te verkopen.
Korte berichten
Een twitterbericht bestaat uit maximaal 140 lettertekens. Hieraan kan een link naar een internetpagina worden toegevoegd. U kunt dus een korte advertentie schrijven van hetgeen u op uw website te koop aanbiedt en hieraan een link toevoegen die de lezer naar de pagina brengt, waar een uitgebreide beschrijving van uw postzegelaanbod staat. U kunt als verzamelaar Twitter ook gebruiken als u uw dubbele postzegels verkoopt via een marktplaats op het internet.
Voorbeeld: Prachtige collectie Nederland: cataloguswaarde 5000 euro: nu voor 750 euro: http://www.uwwebsite.nl/nederland.htm.
Twitter zinvol
Twitter alleen zinvolle berichten. Niemand is geïnteresseerd in berichten als:
Ik zit nu bij de tandarts
Morgen gaat het regenen
Ik heb een nieuwe jas gekocht
Als u regelmatig berichten de wereld in stuurt waar niemand interesse voor heeft, wordt u niet meer gelezen of gevolgd. Beperk ook het aantal verstuurde berichten. Maak keuzes en twitter alleen hoogtepunten. Hier geldt het spreekwoord 'schoenmaker blijf bij je leest': als u twittert over uw postzegelaanbod, laat u zich dan niet verleiden tot uitspraken over bijvoorbeeld de Nederlandse politiek of de milieuproblematiek, want deze berichten sluiten niet aan bij reden waarom anderen u volgen.
Reclame
Het opbouwen van een lezersgroep zal tijd kosten. Als u postzegels verkoopt via het internet via een eigen website of gebruik maakt van de mogelijkheden van een bestaande marktplaats op het internet gebruikt u een aantal manieren om reclame te maken voor uw postzegelaanbod. Uiteraard maakt u gebruik van alle mogelijkheden. Hiertoe behoren ook de meest simpele en basale middelen om reclame te maken, zoals de meest succesvolle en goedkoopste mogelijkheid om reclame voor uw postzegelhandel te maken: het visitekaartje. Als u weer nieuwe visitekaartjes aanmaakt, vermeldt u op uw nieuwe visitekaartje naast uw adres, telefoonnummer, website en e-mailadres ook de mogelijkheden waarop u met de sociale media contact onderhoudt met uw postzegelvrienden, klanten en leveranciers.
Vindt u onze artikelen interessant?
Leest u graag over postzegels?
Mis niets: Lees de belangrijkste artikelen van Filahome in onze reeks
Verzamelwoede.
Postzegels kopen en verkopen: tips waarmee u geld verdient

is geschikt voor elke postzegelverzamelaar; of u nu net bent begonnen of al jaren verzamelt, met de tips in deze uitgave kunt u goedkoper of meer verzamelen.
Postzegels kopen en verkopen
Meer informatie Postzegelhandel
Postzegelhandel
Propaganda en reclame op postzegels
Postzegels duurder op 1 januari 2012
Postzegels ruilen en kopen
Hoeveelheden postzegels kopen
Postzegelverzameling verkopen
Voorkom miskoop postzegels
Kopen en verkopen op een postzegelveiling
Nederlandse postzegelveilingen
Ongewenste uitgiften in de filatelie
Postzegels kopen en verkopen
Postzegels kopen en verkopen: tips waarmee u geld verdient, is geschikt voor elke postzegelverzamelaar; of u nu net bent begonnen of al jaren verzamelt, met de tips in deze uitgave kunt u goedkoper of meer verzamelen.
Postzegels kopen en verkopen
Verzamelwoede 4

Sinds de verschijning van de vorige bundel in de serie verzamelwoede heeft Ruud van Capelleveen honderden artikelen over postzegels, het verzamelen van postzegels en de postzegelhandel geschreven. De beste honderd artikelen uit deze jaren werden opgenomen in zijn nieuwe bundel met 'verzamelwoedes'. Voor 'Verzamelwoede 4' selecteerde Ruud van Capelleveen ook een aantal artikelen over de postzegelhandel die niet eerder werden gepubliceerd. Deze artikelen kunnen beschouwd worden als een aanvulling van zijn succesvolle uitgave 'Postzegels kopen en verkopen'.
Bekijk:
Verzamelwoede 4
Verzamelwoede 3

Deze bundel bevat honderd columns over postzegels en het verzamelen van filatelistische stukken. Deze columns bestrijken een breed spectrum van de filatelie: naast een groot aantal achtergrondverhalen over basisbegrippen voor postzegelverzamelaars bevat deze bundel ook een aantal stukken waarin Ruud van Capelleveen zijn licht laat schijnen over postzegels, eerstedagenveloppen en allerlei andere onderwerpen die interessant zijn voor de waarachtig geïnteresseerde postzegelverzamelaar.
Bekijk:
Verzamelwoede 3
Bekijk ook
Verzamelwoede 2
Verzamelwoede 1